Helhetsklinikken

Image
Image

47 34 27 34

Kirkeveien 59 C -
1363 HØVIK Bærum

Haslum


Behandlings-benkene

Helsehuset - Ditt pusterom

Image

Behandlingsbenkene

Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

Ditt pusterm (Haslum)

    Det er seks (6) forskjellige motoriserte benker. Du ligger 10 minutter på hver benk, som hver aktiviserer forskjellige deler av kroppen.
    De motoriserte benkene hjelper deg å stimulere forskjellige muskelgrupper, blodomløpet øker og du oppnår også økt styrke, balanse og smidighet.

    Du kan aktivisere flere muskelgrupper samtidig. Dette reduserer stress og spenninger og virker herlig avslappende og energigivende på samme tid! De automatiske benkene er ergonomisk tilpasset slik at skader ikke oppstår, og øvelsene kan utføres med en intensitet som passer for alle.

    Forventede resultater

    Forventede resultater
    Musklene blir beveget og styrket
    Leddene blir smidige og mer fleksible
    Økt energi
    Økt blodsirkulasjon
    Bedre balanse
    Kroppens indre organer blir stimulert
    Raskere utskilling av avfallsstoffer
    Mindre stress

Våre treningsveiledere på behandlingsbenkene

Uttalelse om benkene

Uttalelse om benkene

Av Eivind T. Østvang

Mange har stramme og korte muskler noen steder og svake og lange muskler andre steder.

Muskelubalanser som dette ledsages ofte av muskelknuter og leddplager. Samtidig lever mange av oss veldig «i hodet», med mye stress og manglende kroppsbevissthet. Dette kan fort bli en selvforsterkende, ond sirkel.

Derfor prøver jeg, i tillegg til behandlingen jeg gir med nåler og hender, å oppfordre mine mer stillesittende klienter til å bevege seg mer, men enda viktigere; til å bevege seg riktigere. Benke-treningen på Ditt Pusterom gjør dette mye enklere. De automatiske benkene er ergonomisk tilpasset slik at skader ikke oppstår, og øvelsene kan utføres med en intensitet som passer for alle – selv de som fortere sliter seg ut eller har handicap. Benkene gjør jobben «av seg selv» på riktig måte fra første sekund og er dermed en ganske unik form for trening.

Første gang jeg prøvde benkene ble jeg imponert over hvordan styrke, fleksibilitet og pust kombineres på en behagelig og avslappet måte. Jeg gikk av siste benk løs og ledig, blodet sirkulerte og humøret fløt. Jeg kan absolutt anbefale denne treningsformen!

Treningsveileder/Sykepleier

Treningsveileder/Sykepleier

Anne - Marie

Veileder og tilretteleder for behandlinsbenkene.

Offentlig Godkjent Sykepleier Med Mange Års Erfaring Innen Sykepleierfaget. Også Utdannet NLP Coach Og Iddrettsinstruktør" Mobil: +47 47 34 27 34

Treningsveileder

Treningsveileder

Vibeke Michelsen

Veileder og tilretteleder for behandlinsbenkene.

Utdannet hos Akademiet for fysikalsk aromaterapi i 2004. Behandlingen jeg gir er klassisk massasje, eventuelt kombinert med eteriske oljer.

2

Stauffeurs konsept

Å trene på motoriserte benker er en treningsmetode som opprinnelig ble utviklet av Dr. Bernhard H. Stauffer i USA før andre verdenskrig , og er i dag et unikt behandlingstilbud. Behandlingsbenkene stimuler blodsirkulasjonen og øker oksygenopptaket. Næringsstoffer transporteres til vitale organer og avfallsstoffer skilles ut mer effektivt.

4

Avslappende og energigivende

Du kan aktivisere flere muskelgrupper samtidig. Dette reduserer stress og spenninger og virker herlig avslappende og energigivende på samme tid!

Benkene løser opp spenninger og blokkeringer, som igjen frigjør energi og gir overskudd. Kroppen blir mykere, smidigere og mer fleksibel, pusten blir friere, og konsentrasjon og sanser skjerpes. Velkommen til en god følelse av velvære!

Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

Hoftebenken stimulerer både hoftepartiet, setemusklene, lårene og korsryggen. Blodsirkulasjonen i dette området øker, og benkens bevegelser fører også til bedre fleksibilitet i knærne. I tillegg blir også fordøyelsesorganene stimulert.

Du kan velge om du bare vil la benken bevege deg (dette gir deg uansett en god oppvarming) - eller om du vil bruke setemusklene litt ekstra ved å vekselvis knipe og slappe av i dette kroppsområdet. I så fall legger du deg med beina rett ut, og presser beina ut til siden mot sidekantene, så du får god støtte.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av hoftebenken:

Image
Stacks Image 1069
Beinbenken - eller "Svømmebenken" som den ofte kalles - gir deg bevegelser som tilsvarer effekten av 3 km med svømming på 10 minutter.

Beinbenken stimulerer både beina og hoftepartiet. Kroppsdelene som blir aller mest påvirket på denne benken er: leggene, lårene, setemusklene, bekkenet og hoftene.

Du kan velge om du bare vil følge benkens bevegelser, eller om du vil vekselvis knipe, holde og slappe av i bekkenet. Ved å styrke muskulaturen i bekkenområdet reduseres risikoen for å bli utsatt for urinlekkasje.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av beinbenken:

Image
Stacks Image 1081
Magebenken gir deg minimum 90 sit-ups på 10 minutter (ved bruk av full hastighet: opp mot 300 sit-ups).

Magebenken - som også ofte kalles for "Sit-ups benken" - styrker magen, mellomgulvet og ryggen. I tillegg påvirkes også musklene på baksiden av leggene.

Ved å styrke magemusklene bidrar du til at ryggen din blir mindre utsatt for skader, siden musklene i mageregionen er ryggens støtte- og kontrollapparat.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av magebenken:

Image
Stacks Image 1093

Skulderbenken stimulerer hele den øvre delen av kroppen: skulderpartiet, nakken, armene og den øverste delen av ryggen.

Benkens bevegelser øker blodsirkulasjonen i skulderpartiet og nakken. Skulderbenken virker både avspennende og uttøyende. Ved å aktivisere muskulaturen i nakken og skuldrene blir det friere passasje for blodet, noe som gir økt oksygentilførsel opp til hodet og hjernen.

Stacks Image 1101
Stacks Image 1104

Midjebenken påvirker hovedsaklig den midterste delen av ryggen. Muskulaturen blir stimulert og strukket når benken dreier underkroppen din fra side til side.

Midjebenken styrker ryggen og forbedrer kropps-holdningen din. Benken strammer opp, men øker samtidig fleksibiliteten i korsryggen. Du vil også merke at benken kan løsne spenninger i mellom-gulvet, så pusten din blir dypere og friere.

Ved å legge deg på magen på benken kan du få en litt annen type strekking og stimulering av midjen.

Image
Stacks Image 1114
Avspenningsbenken øker blodsirkulasjonen i hele kroppen og løser opp muskelspenninger.

Avspenningsbenken gir deg en lett, vibrerende massasje som får deg til å slappe helt av i hele kroppen.

Avspenningsbenken hjelper kroppen til å kvitte seg med overflødig væske og avfallsstoffer – og det blir en naturlig utrensning.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av avspenningsbenken:

Når du er ferdig med avspenningsbenken, som er den siste treningsbenken, vil du kjenne deg avslappet og avspent, samtidig vil du også oppdage at du har fått mer overskudd og energi av å la kroppen bli beveget av treningsbenkene våre.

Stacks Image 1124
Stacks Image 1127
Helhetsklinikken

Helsehusets terapeuter

På Helhetsklinikken behandler vi ut ifra et helhetlig perspektiv. Naturmedisiner og akupunktør  Kjell Haukland har med sine over 30 års erfaring.

Flere testemetoder og behandlingsformer å velge mellom. 
Da årsaken til helseproblemer oftest er sammensatte, må metodene for å løse dem også være det.  Ønsker du en time der vi ser på din helsetilstand/diagnose så ta kontakt og be om en gratis diagnose-time.**
Velkommen!

Gratis konsultasjon

Gratis prøvetime

Første gang du kommer til Ditt pusterom får du prøve alle benkene helt GRATIS. Neste gang du kommer kan du velge mellom å kjøpe enkelttime eller klippekort.
Det er ingen abonnementer og ingen bindingstid på Ditt Pusterom.

Ta med en venn og få en ekstra gratis time.

Helsehuset - Ditt Pusterom - Kirkeveien 59 C  -
1363 HØVIK Bærum (Akershus) 47 34 27 34

Info

Åpningstider - Behandlingsbenkene
Mandag og onsdag 10-14.
Tirsdag 10-19.
Torsdag 10-16.
Fredag stengt.

Links

© 2020 web- dittpusterom Contact Me