Velkommen til Ditt Pusterom - Kirkeveien 59 C  - 1363 HØVIK Bærum (Akershus)  |  47 34 27 34  | 


Benkene

Ditt pusterom


Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

Image

Det er seks (6) forskjellige motoriserte benker. Du ligger 10 minutter på hver benk, som hver aktiviserer forskjellige deler av kroppen.

Image

De motoriserte benkene hjelper deg å stimulere forskjellige muskelgrupper, blodomløpet øker og du oppnår også økt styrke, balanse og smidighet.

Image

Du kan aktivisere flere muskelgrupper samtidig. Dette reduserer stress og spenninger og virker herlig avslappende og energigivende på samme tid!

Image

De automatiske benkene er ergonomisk tilpasset slik at skader ikke oppstår, og øvelsene kan utføres med en intensitet som passer for alle.

Våre treningsveildere på behandlingsbenkene

My Page

Anne - Marie

Sykepleier - Treningsveileder

Learn More

Anne - Marie

Offentlig Godkjent Sykepleier Med Mange Års Erfaring Innen Sykepleierfaget. Også Utdannet NLP Coach Og Iddrettsinstruktør" Mobil: +47 47 34 27 34

My Page

Vibeke Michelsen

Treningsveileder

Learn More

Hei, jeg heter Vibeke Michelsen og tok min utdannelse hos Akademiet for fysikalsk aromaterapi i 2004. Behandlingen jeg gir er klassisk massasje, eventuelt kombinert med eteriske oljer.

Massasje øker blodsirkulasjonen, gjør muskulaturen mykere og styrker kroppens immunforsvar.

My Page

Forventede resultater

Ditt pusterom

Learn More
Stacks Image 2325

Forventede resultater

  • Musklene blir beveget og styrket
  • Leddene blir smidige og mer fleksible
  • Økt energi
  • Økt blodsirkulasjon
  • Bedre balanse
  • Kroppens indre organer blir stimulert
  • Raskere utskilling av avfallsstoffer
  • Mindre stress

Om behandlingsbenkene

Uttalelse om benkene

Ditt Pusterom

Learn More
Stacks Image 2336

Av Eivind T. Østvang

Mange har stramme og korte muskler noen steder og svake og lange muskler andre steder. Muskelubalanser som dette ledsages ofte av muskelknuter og leddplager. Samtidig lever mange av oss veldig «i hodet», med mye stress og manglende kroppsbevissthet. Dette kan fort bli en selvforsterkende, ond sirkel.

Derfor prøver jeg, i tillegg til behandlingen jeg gir med nåler og hender, å oppfordre mine mer stillesittende klienter til å bevege seg mer, men enda viktigere; til å bevege seg riktigere. Benke-treningen på Ditt Pusterom gjør dette mye enklere. De automatiske benkene er ergonomisk tilpasset slik at skader ikke oppstår, og øvelsene kan utføres med en intensitet som passer for alle – selv de som fortere sliter seg ut eller har handicap. Benkene gjør jobben «av seg selv» på riktig måte fra første sekund og er dermed en ganske unik form for trening.

Første gang jeg prøvde benkene ble jeg imponert over hvordan styrke, fleksibilitet og pust kombineres på en behagelig og avslappet måte. Jeg gikk av siste benk løs og ledig, blodet sirkulerte og humøret fløt. Jeg kan absolutt anbefale denne treningsformen!

  • Pusterom

    Liker du ikke overfylte, stressende og støyende treningssentre? Har du lyst til å få i gang kroppen og samtidig oppleve avspenning og ro? På Ditt pusterom bruker du motoriserte benker som gir en unik kombinasjon av avspenning, stretching og individuell styrketrening. Hos oss fokuserer vi på mindfull trening og riktig pust.

    Image
  • STAFFEURS KONSEPT

    Å trene på motoriserte benker er en treningsmetode som opprinnelig ble utviklet av Dr. Bernhard Stauffer i USA før andre verdenskrig , og er i dag et unikt behandlingstilbud. Behandlingsbenkene stimuler blodsirkulasjonen og øker oksygenopptaket. Næringsstoffer transporteres til vitale organer og avfallsstoffer skilles ut mer effektivt.

    Image
    Image
  • STYRKE; BALANSE, SMIDIGHET

    Korte, spente muskler strekkes og trenes, og de får tilbake sin styrke, elastisitet og bevegelighet. Treningen gir bedre balanse og kroppsholdning. Spent muskulatur hjelpes tilbake til en mer riktig og balansert posisjon.

    Det er seks (6) forskjellige motoriserte benker. Du ligger 10 minutter på hver benk, som hver aktiviserer forskjellige deler av kroppen. De motoriserte benkene hjelper deg å stimulere forskjellige muskelgrupper, blodomløpet øker og du oppnår også økt styrke, balanse og smidighet.

    Image
  • AVSLAPPENDE OG ENERGIGIVENDE

    Du kan aktivisere flere muskelgrupper samtidig. Dette reduserer stress og spenninger og virker herlig avslappende og energigivende på samme tid!

    Benkene løser opp spenninger og blokkeringer, som igjen frigjør energi og gir overskudd. Kroppen blir mykere, smidigere og mer fleksibel, pusten blir friere, og konsentrasjon og sanser skjerpes. Velkommen til en god følelse av velvære!

    Image

2

Stauffeurs konsept

Å trene på motoriserte benker er en treningsmetode som opprinnelig ble utviklet av Dr. Bernhard H. Stauffer i USA før andre verdenskrig , og er i dag et unikt behandlingstilbud. Behandlingsbenkene stimuler blodsirkulasjonen og øker oksygenopptaket. Næringsstoffer transporteres til vitale organer og avfallsstoffer skilles ut mer effektivt.

4

Avslappende og energigivende

Du kan aktivisere flere muskelgrupper samtidig. Dette reduserer stress og spenninger og virker herlig avslappende og energigivende på samme tid!

Benkene løser opp spenninger og blokkeringer, som igjen frigjør energi og gir overskudd. Kroppen blir mykere, smidigere og mer fleksibel, pusten blir friere, og konsentrasjon og sanser skjerpes. Velkommen til en god følelse av velvære!

Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

Hoftebenken stimulerer både hoftepartiet, setemusklene, lårene og korsryggen. Blodsirkulasjonen i dette området øker, og benkens bevegelser fører også til bedre fleksibilitet i knærne. I tillegg blir også fordøyelsesorganene stimulert.

Du kan velge om du bare vil la benken bevege deg (dette gir deg uansett en god oppvarming) - eller om du vil bruke setemusklene litt ekstra ved å vekselvis knipe og slappe av i dette kroppsområdet. I så fall legger du deg med beina rett ut, og presser beina ut til siden mot sidekantene, så du får god støtte.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av hoftebenken:

Image
Stacks Image 2638
Beinbenken - eller "Svømmebenken" som den ofte kalles - gir deg bevegelser som tilsvarer effekten av 3 km med svømming på 10 minutter.

Beinbenken stimulerer både beina og hoftepartiet. Kroppsdelene som blir aller mest påvirket på denne benken er: leggene, lårene, setemusklene, bekkenet og hoftene.

Du kan velge om du bare vil følge benkens bevegelser, eller om du vil vekselvis knipe, holde og slappe av i bekkenet. Ved å styrke muskulaturen i bekkenområdet reduseres risikoen for å bli utsatt for urinlekkasje.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av beinbenken:

Image
Stacks Image 2648
Magebenken gir deg minimum 90 sit-ups på 10 minutter (ved bruk av full hastighet: opp mot 300 sit-ups).

Magebenken - som også ofte kalles for "Sit-ups benken" - styrker magen, mellomgulvet og ryggen. I tillegg påvirkes også musklene på baksiden av leggene.

Ved å styrke magemusklene bidrar du til at ryggen din blir mindre utsatt for skader, siden musklene i mageregionen er ryggens støtte- og kontrollapparat.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av magebenken:

Image
Stacks Image 1751

Skulderbenken stimulerer hele den øvre delen av kroppen: skulderpartiet, nakken, armene og den øverste delen av ryggen.

Benkens bevegelser øker blodsirkulasjonen i skulderpartiet og nakken. Skulderbenken virker både avspennende og uttøyende. Ved å aktivisere muskulaturen i nakken og skuldrene blir det friere passasje for blodet, noe som gir økt oksygentilførsel opp til hodet og hjernen.

Stacks Image 1847
Stacks Image 1843

Midjebenken påvirker hovedsaklig den midterste delen av ryggen. Muskulaturen blir stimulert og strukket når benken dreier underkroppen din fra side til side.

Midjebenken styrker ryggen og forbedrer kropps-holdningen din. Benken strammer opp, men øker samtidig fleksibiliteten i korsryggen. Du vil også merke at benken kan løsne spenninger i mellom-gulvet, så pusten din blir dypere og friere.

Ved å legge deg på magen på benken kan du få en litt annen type strekking og stimulering av midjen.

Image
Stacks Image 1769
Avspenningsbenken øker blodsirkulasjonen i hele kroppen og løser opp muskelspenninger.

Avspenningsbenken gir deg en lett, vibrerende massasje som får deg til å slappe helt av i hele kroppen.

Avspenningsbenken hjelper kroppen til å kvitte seg med overflødig væske og avfallsstoffer – og det blir en naturlig utrensning.

Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av avspenningsbenken:

Når du er ferdig med avspenningsbenken, som er den siste treningsbenken, vil du kjenne deg avslappet og avspent, samtidig vil du også oppdage at du har fått mer overskudd og energi av å la kroppen bli beveget av treningsbenkene våre.

Stacks Image 1778
Stacks Image 1781
0
filter_list
      No Results Found
    • Benk 1 Hoftebenken
      Ditt pusterom
      expand_less
      Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

      Hoftebenken stimulerer både hoftepartiet, setemusklene, lårene og korsryggen. Blodsirkulasjonen i dette området øker, og benkens bevegelser fører også til bedre fleksibilitet i knærne. I tillegg blir også fordøyelsesorganene stimulert.

      Du kan velge om du bare vil la benken bevege deg (dette gir deg uansett en god oppvarming) - eller om du vil bruke setemusklene litt ekstra ved å vekselvis knipe og slappe av i dette kroppsområdet. I så fall legger du deg med beina rett ut, og presser beina ut til siden mot sidekantene, så du får god støtte.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av hoftebenken:

      Image
      Stacks Image 1677
    • Benk 2 Beinbenken
      Ditt pusterom
      expand_less
      Beinbenken - eller "Svømmebenken" som den ofte kalles - gir deg bevegelser som tilsvarer effekten av 3 km med svømming på 10 minutter.

      Beinbenken stimulerer både beina og hoftepartiet. Kroppsdelene som blir aller mest påvirket på denne benken er: leggene, lårene, setemusklene, bekkenet og hoftene.

      Du kan velge om du bare vil følge benkens bevegelser, eller om du vil vekselvis knipe, holde og slappe av i bekkenet. Ved å styrke muskulaturen i bekkenområdet reduseres risikoen for å bli utsatt for urinlekkasje.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av beinbenken:

      Image
      Stacks Image 1679
    • Benk 3 Magebenken
      Ditt pusterom
      expand_less
      Magebenken gir deg minimum 90 sit-ups på 10 minutter (ved bruk av full hastighet: opp mot 300 sit-ups).

      Magebenken - som også ofte kalles for "Sit-ups benken" - styrker magen, mellomgulvet og ryggen. I tillegg påvirkes også musklene på baksiden av leggene.

      Ved å styrke magemusklene bidrar du til at ryggen din blir mindre utsatt for skader, siden musklene i mageregionen er ryggens støtte- og kontrollapparat.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av magebenken:

      Image
      Stacks Image 1681
    • Benk 4 Ryggbenken
      Ditt pusterom
      expand_less

      Ryggbenken styrker ryggen og forbedrer kroppsholdningen din. Benken strammer opp, men øker samtidig fleksibiliteten i korsryggen. Du vil også merke at benken kan løsne spenninger i mellomgulvet, så pusten din blir dypere og friere.

      Ved å legge deg på magen på benken kan du få en litt annen type strekking og en mer direkte stimulering av midjen.

      Image
      Stacks Image 1683
    • Benk 5 Midjebenken
      Ditt pusterom
      expand_less
      Midje- og beinbenken senker og løfter beina dine 900 ganger på 10 minutter.

      Midjebenken stimulerer midjen, hoftepartiet, baken, magen, lårene, knærna og leggene. Muskulaturen styrkes, og kroppen blir smidigere.

      Vanligvis anbefaler vi at du ligger på ryggen på denne benken.

      Vil du ha enda mer styrkende effekt, kan du løfte kroppen og innta en sittende stilling på benken.

      Det er også mulig å ligge på magen for deg som ønsker det. Da vil også disse kroppsdelene bli mer påvirket: korsryggen og bekkenet.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av midje- og beinbenken:

      Image
      Stacks Image 1685
    • Benk 6 Avspenningsbenken
      Ditt pusterom
      expand_less

      Avspenningsbenken gir deg en lett, vibrerende massasje som får deg til å slappe helt av i hele kroppen.

      Avspenningsbenken hjelper kroppen til å kvitte seg med overflødig væske og avfallsstoffer – og det blir en naturlig utrensning.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av avspenningsbenken:

      Når du er ferdig med avspenningsbenken, som er den siste treningsbenken, vil du kjenne deg avslappet og avspent, samtidig vil du også oppdage at du har fått mer overskudd og energi av å la kroppen bli beveget av treningsbenkene våre.

      Stacks Image 1186
      Stacks Image 1690
    • Benk 1 Hoftebenken
      Ved bruk av full hastighet vil denne benken gi deg over 1000 små hoftebevegelser på 10 minutter.

      Hoftebenken

      Hoftebenken stimulerer både hoftepartiet, setemusklene, lårene og korsryggen. Blodsirkulasjonen i dette området øker, og benkens bevegelser fører også til bedre fleksibilitet i knærna. I tillegg blir også fordøyelsesorganene stimulert.


      Du kan velge om du bare vil la benken bevege deg (dette gir deg uansett en god oppvarming) - eller om du vil bruke setemusklene litt ekstra ved å vekselvis knipe og slappe av i dette kroppsområdet. I så fall legger du deg med beina rett ut, og presser beina ut til siden mot sidekantene, så du får god støtte.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av hoftebenken:
      Image
    • Benk 2 Beinbenken
      Beinbenken - eller "Svømmebenken" som den ofte kalles - gir deg bevegelser som tilsvarer effekten av 3 km med svømming på 10 minutter.

      Beinbenken

      Beinbenken stimulerer både beina og hoftepartiet. Kroppsdelene som blir aller mest påvirket på denne benken er: leggene, lårene, setemusklene, bekkenet og hoftene.


      Du kan velge om du bare vil følge benkens bevegelser, eller om du vil vekselvis knipe, holde og slappe av i bekkenet. Ved å styrke muskulaturen i bekkenområdet reduseres risikoen for å bli utsatt for urinlekkasje.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av beinbenken:
    • Benk 3 Magebenken
      Magebenken gir deg minimum 90 sit-ups på 10 minutter (ved bruk av full hastighet: opp mot 300 sit-ups).

      Magebenken

      Magebenken - som også ofte kalles for "Sit-ups benken" - styrker magen, mellomgulvet og ryggen. I tillegg påvirkes også musklene på baksiden av leggene.

      Ved å styrke magemusklene bidrar du til at ryggen din blir mindre utsatt for skader, siden musklene i mageregionen er ryggens støtte- og kontrollapparat.


      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av magebenken:
    • Ryggbenken
      Ryggbenken påvirker hovedsaklig den midterste delen av ryggen. Muskulaturen blir stimulert og strukket når benken dreier underkroppen din fra side til side.

      Ryggbenken

      Ryggbenken styrker ryggen og forbedrer kroppsholdningen din. Benken strammer opp, men øker samtidig fleksibiliteten i korsryggen. Du vil også merke at benken kan løsne spenninger i mellomgulvet, så pusten din blir dypere og friere.

      Ved å legge deg på magen på benken kan du få en litt annen type strekking og en mer direkte stimulering av midjen.
    • Midjebenken
      Midje- og beinbenken senker og løfter beina dine 900 ganger på 10 minutter.

      Midjebenken

      Midjebenken stimulerer midjen, hoftepartiet, baken, magen, lårene, knærna og leggene. Muskulaturen styrkes, og kroppen blir smidigere.

      Vanligvis anbefaler vi at du ligger på ryggen på denne benken.

      Vil du ha enda mer styrkende effekt, kan du løfte kroppen og innta en sittende stilling på benken.

      Det er også mulig å ligge på magen for deg som ønsker det. Da vil også disse kroppsdelene bli mer påvirket: korsryggen og bekkenet.


      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av midje- og beinbenken:
    • Benk 6 Avspenningsbenken
      Avspenningsbenken øker blodsirkulasjonen i hele kroppen og løser opp muskelspenninger.

      Avspenningsbenken

      Avspenningsbenken gir deg en lett, vibrerende massasje som får deg til å slappe helt av i hele kroppen.

      Avspenningsbenken hjelper kroppen til å kvitte seg med overflødig væske og avfallsstoffer – og det blir en naturlig utrensning.

      Her følger en skjematisk tegning av hvilke kroppsdeler (farget rødt) som påvirkes av avspenningsbenken:


      Når du er ferdig med avspenningsbenken, som er den siste treningsbenken, vil du kjenne deg avslappet og avspent, samtidig vil du også oppdage at du har fått mer overskudd og energi av å la kroppen bli beveget av treningsbenkene våre.

    GRATIS PRØVETIME

    Første gang du kommer til Ditt pusterom får du prøve alle benkene helt GRATIS. Neste gang du kommer kan du velge mellom å kjøpe enkelttime eller klippekort.
    Det er ingen abonnementer og ingen bindingstid på Ditt Pusterom.

    Ta med en venn og få en ekstra gratis time.

    Priser

    Klippekort med 10 klipp kr 1890

    Kontakt

    Velkommen til Ditt Pusterom - Kirkeveien 59 C
    1363 HØVIK Bærum (Akershus)

    47 34 27 34